Werkwijze
Contact en Aanmelding
Jij kunt je aanmelden of meer informatie verkrijgen door via het contactformulier in contact te komen. Kijk eerst bij 'Aanbod' of jouw vraag lijkt aan te sluiten bij het aanbod.
Binnen een werkweek na aanmelding (veelal op de dinsdag) word telefonisch contact met jou en/of met de verwijzer opgenomen (na akkoord of als er al een verwijsbrief is) om te inventariseren wat de hulpvraag is. Op basis hiervan zal gekeken worden in hoeverre de hulpvraag passend lijkt bij de mogelijkheden binnen deze praktijk of het behandelaanbod voldoende lijkt aan te sluiten op jouw hulpvraag. Wanneer dit het geval is, dan kan een eerste gesprek/intakegesprek ingepland worden om een volledig beeld te krijgen van jouw klachten, samenhang en of Praktijk InContact voldoende aansluit bij jouw klachten.
Wanneer Praktijk InContact niet de zorg kan bieden die jij nodig hebt, dan word je terugverwezen naar jouw huisarts en POH-GGZ die jou verder kunnen verwijzen naar de juiste zorg en ondersteunen bij jouw klachten.

Zolang de intake nog niet heeft plaatsgevonden, kun je bij (verergering van) klachten contact opnemen met jouw verwijzer voor ondersteuning. Vanaf de aanmelding tot na de intake blijft de verwijzer/poh-ggz/ huisarts jouw aanspreekpunt en verantwoordelijk voor jouw zorg.
Blijkt uit het telefonisch contact, de verwijsbrief en vragenlijst dat mijn aanbod voldoende lijkt aan te sluiten op jouw hulpvraag, dan wordt er een intake gepland. Er kan alleen een intake worden gepland wanneer de verwijsbrief binnen is. Dit gaat via Zorgdomein. Wanneer blijkt dat Praktijk InContact niet aansluit op jouw vraag word je terugverwezen naar de huisarts/poh-ggz en is het advies contact op te nemen met hen voor verwijzing naar passende zorg elders.
Voor de intake neem jij jouw identiteitsbewijs mee met een geldig Burgerservicenummer. In het intakegesprek welke bestaat uit 1 a 2 gesprekken zal ik uitgebreid vragen stellen over de aanmeldklachten en hoe deze zich ontwikkeld hebben, om een volledig beeld te vormen van wat er aan de hand is, hoe de klachten samenhangen en om een volledig beeld te krijgen of mijn aanbod aansluit op jouw hulpvraag. Dit zal ik onder andere doen middels het KOP-model. Daarnaast zullen we stilstaan bij het doel van de behandeling. Het is voor jou van belang om te onderzoeken of jij je voldoende prettig voelt, een klik ervaart en er vertrouwen in hebt dat jij hier op de goede plek bent. Mocht je twijfels hebben, of geen klik ervaren maak dit bespreekbaar. Het is jouw behandeling. Aan de hand van de informatie die verzameld is in de intakefase, zal een behandelplanvoorstel geschreven worden. Na overeenstemming met het behandelplan zal de behandeling gestart worden. De verwijzer word met jouw toestemming geïnformeerd over de intake en het behandelplan.
Mocht gedurende de intakefase wegens nieuwe informatie, veranderd beeld van jouw situatie, of omstandigheden blijken dat mijn aanbod binnen de GBGGZ niet voldoende aansluit, dan word je terugverwezen naar de verwijzer/huisarst/ poh-ggz met advies aan de verwijzer rondom passende zorg en het advies je door te verwijzen.
Vanaf de start van de behandeling bij het tekenen van de behandelovereenkomst ben ik jouw eerste aanspreekpunt voor jouw behandeling op de dagen en tijden dat de praktijk geopend is. Bij dreigende crisis neem ten allen tijde contact op met de crisisdienst via uw huisarts/de huisartsenpost. Mochten gedachten aan de dood tijdens de behandeling naar voren komen, maak dit tijdig bespreekbaar.
Behandeling
De behandeling binnen de GBGGZ is is kortdurend en gericht op licht tot matige angstklachten en enkelvoudig trauma. Afhankelijk van de klacht en hulpvraag kun je denken aan 5-15 sessies. Dit is echter moeilijk vooraf in te schatten. Er wordt gewerkt volgens de richtlijnen binnen de GGZ. Sessies vinden eens per 2 weken plaats. Aan het begin en eind zal er geëvalueerd worden. Bij een langerdurende behandeling zal er tussentijds ook geëvalueerd worden. De behandeling wordt in overleg afgebouwd en afgerond. Er wordt aandacht besteed aan een terugvalpreventieplan. De verwijzer wordt met jouw toestemming geïnformeerd over het verloop van de behandeling. Bij onvoldoende effect, of als er meer nodig is zal dit tijdig worden besproken en kan er worden doorverwezen.
Tijdig afmelden
Het kan voorkomen dat je niet op een afspraak kunt verschijnen. In dat geval is het belangrijk dat jij je tijdig dus uiterlijk 24 uur van tevoren afmeldt. Dan worden er geen kosten in rekening gebracht. Wanneer je binnen 24 uur afzegt of niet op je afspraak verschijnt zonder bericht, dan wordt er €65- administratiekosten in rekening gebracht. Deze kosten kun je niet declareren bij jouw zorgverzekeraar.
Je kunt jouw afspraak annuleren via telefoon, voicemail of e-mail.